פלטפורמה המחוללת הצעות מחיר, כריכה והנפקה של פוליסות ביטוח סיכון מסחרי
בפרויקט אפיון ועיצוב אפליקציית ה-web של סייעתא, יצרנו עיצוב ואופטימיזציית UX עבור הכלים, התהליכים והפלטפורמה יוצאת הדופן של סייעתא. פלטפורמת Sayata מיועדת לסוכני וחברות ביטוח סייבר ומאפשרת תהליך הנפקת פוליסות אוטומטי המסתכם במספר דקות, במקום ימים שלמים. הממשק מאפשר הנגשת הצעות מחיר של ספקים מובילים ויצירת טבלה השוואתית חכמה בין ההצעות השונות. הלקוח מקבל את כיסוי האופטימלי עבורו במהירות ועם תהליך חתימה דיגיטלית.
יצירת סדר וייעול שימושיות למשתמשי קצה ובק-אנד כאחד
את התהליך התחלנו ביצירת מאגר ממויין ומקוטלג של כל רכיבי המערכת השונים, המאגר חולק לקטגוריות כגון: הרשמה, טפסים, תהליכים ותרחישים, אלמנטים ורכיבים ועוד. הסדר והארגון של כל חלקי המערכת הביא באופן טבעי לניהול חלק ונוח של תהליך העבודה ואפשר שליפה וזיהוי מהירים ויעילים של נקודות כאב הדורשות התייחסות, תהליכים הזקוקים להתייעלות ורכיבים הדורשים הנגשה ויזואלית. בנוסף היה חשוב לנו שעבור כל סקיצה ישמרו בארכיון גרסאות איטרציות קודמות באופן שיאפשר התמצאות ותנועה אופקית לאורך ציר הזמן והאבולוציה של כל רכיב ועיצובו.
עבור אפליקציות web מסוג זה יצירת מאגר מאורגן ותבניתי מוכיחה עצמה חיונית לאורך כל שלבי התהליך ומהווה חלק עיקרי בהקמת תשתית הפרויקט כאשר עם סיום התהליך נוצר ללקוח מאגר חי ונושם המאפשר שליפה מהירה של תבניות ואלמנטים שונים ושימוש מהיר במתודות ואיפיוני UX שיצרנו עבורו לשנים קדימה.

מספר דוגמאות לרכיבים עליהם עבדנו

איטרציות, אפיון ודיוק תהליכי UX
עבור כל תהליך ומסך במערכת יצרנו מספר פתרונות אפשריים, זאת לאחר מחקר וחיפוש מעמיקים והרבה ניסוי וטעייה, את מגוון הסקיצות הצגנו לצוות סייעתא, יחד ניהלנו סיעור מוחות והסקנו מסקנות. לאחר מכן העברנו את הרכיבי המעוצבים להתנסות על ידי לקוחות קצה שונים שסיפקו לנו פידבק חשוב ואפשרו שרשרת איטרציות איכותיות, מציאת חוסרים ודרישות וגיבוש מתודות.
יצירת אשף תהליכי מורכב
שלב מילוי הפרטים הוא המקדים ליצירת טבלת ה-Side by side ההשוואתית של הצעות המחיר, המהווה תוצר עיקרי של הפלטפורמה. האתגר העיקרי בה היה התמודדות עם ריבוי חברות הביטוח,ריבוי הפרמטרים ודרישה לאפיון היררכייה קפדני המאפשר נוחות בקריאה ובהתמצאות. מאפיין תוכן מאתגר נוסף הוא שלכל חברה יש רשימת מושגים וקודים הבלעדית לה מה שיוצר הבדלים רבים בניסוחים בין חברה לחברה.
למען יצירת הנגשה נוחה, אפיינו את מסך מילוי הפרטים כאשף תהליכי מורכב, האשף מחלק את שדות הטפסים לפי קטגוריות אופקיות ואנכיות ועם קטגוריות משנה בצורת פופ-אפ המאפשרות שיוט מהיר ונוח התמצאות על גבי מסך אחד מבלי שהמשתמש נדרש לעבור בין עמודים ולאבד התמצאות. עבור ההבדל בניסוחים יצרנו גישה למאגר מושגים יחד עם העלאת הצעות למילוי שדות בהתאמה לפרטים שמולאו עד כה על ידי הסוכן לפי רשימת הניסוחים המסוימת של חברת הביטוח המדוברת.

אורן הצליח לצלול אל הפרויקט עם מעט מאוד הכנה, וסיפק ערך כבר מההתחלה. העבודה שלנו דרשה יצירתיות, זריזות וגמישות, אותם סיפק בקלות. בנוסף, בשל אילוצי הזמן שלנו, אופי העבודה הייה מאוד אינטנסיבי וכלל איטרציות תכופות בינינו. הודות לאורן, עם סיום הפרויקט קיבלנו מענה עבור חלק משמעותי מה"חוב העיצובי" שהצטבר לנו לפני הצטרפותו של אורן לפרויקט.
עידן גולומבמנהל מוצר ראשי, סייעתא

אינדיקציות והתראות ליצירת התמצאות
בכל חלקי הפלטפורמה ועבור כל שלב בתהליך, הקפדנו להנגיש למשתמש סטטוס תמונת מצב והתראות על דרישות וחוסרים, למשל קבצים נוספים הנדרשים להעלאה, פריטים חסרים בשדות טופס, דרישה לחתימה, התראות שגיאה, התראות על תוקף הצעה העומד לפוג, סטטוס ההצעה – האם נשלחה וכו׳
החלק במערכת אשר היה הכי זקוק להנגשת סטטוס הוא שלב תיקוף ההצעה – לאחר שהלקוח בוחר בהצעה, עבור שלב זה יצרנו מתודה נוספת המחלקת את כל הפעולות הנדרשות לפי שלושה שלבים עיקריים, חתימות, כריכת הפוליסה והוצאת חשבונית. חלוקה זו אפשרה המחשה ויזואלית מאוד נוחה ואינטואיטיבית עבור הסטטוס של כל פעולה הנדרשת מטעם הסוכן. הקלה משמעותית זו בהתמצאות ובמעקב אחר התהליכים השונים הביאה להנפקה של פוליסות רבות יותר למספר רב יותר של לקוחות בזמן קצר מאוד.